Wednesday 20 September 2017

Norsunluun Kauppa Järjestelmä


Talousteollisuus. Suklaa on avainasemassa. Norsunluurannikon taloutta hallitsevat maanviljely, erityisesti kaakaopavut, maan suurin vientituki. Viron rannikko toimittaa yli kolmanneksen maailman kaakaosta ja sen viennistä maailmanlaajuiselle suklaalle markkinoiden arvo oli noin 2 5 miljardia dollaria vuonna 2010 YK: n elintarvikealan järjestön mukaan. Uusia puita tarvitaan. Kaakaopuiden hinnat laskivat 30 vuoden jälkeen ja viimeinen tärkeä istutusjakso oli 1970-luvulla. Joitakin uusia puita on istutettu rahoitukseen suurista elintarvikeyrityksistä, mutta ne edustavat pienen osan tuotannosta. Kuitenkin kaakaon tuotannosta uhkaavat säännölliset häiriöt, kuten mustajuhainen tauti. Pienet viljelijät eivät kykene varaamaan säännöllistä ruiskutusta, joka suojaisi kaakaonkasveja. Myös teollisuus kärsii alleinvestointiin. Paikallisen investoinnin haittaavat maanviljelijöille korkeat verot, joista noin 40 rahastoa maksaa rahamääräiset ostajat, jotka menevät hallitukseen. Koska useimmat kaakaotuotteet rs ovat pienimuotoisia, tämä on johtanut siihen, että jotkut maanviljelijät ovat turvautuneet lapsityövoiman syntymiseen. Luonnonvaraiset öljyt ja luonnonvarat. Maa - ja maakaasun tuotanto ovat talouden kasvavaa alaa. Abidjanin merkittävin jalostamo jalostaa raakaöljyä offshoresta Jotkut maaöljyjä käytetään paikallisesti ja loput jalostetaan öljytuotteiksi vientiin. Viron rannikolla on mineraalivaroja, kuten timantteja ja kultaa. Rautamalmin, bauksiitin ja mangaanin talletukset on kehitetty. Valmistus rajoittuu lähinnä jalostukseen ja jalostukseen maataloustuotteiden kuten palmuöljyn, kookospähkinäöljyn, sokerin tai hedelmien, kuten ananaksen, säilöntä. Talouden ja teollisuuden tilanne. Vuonna 1960 itsenäistymisen jälkeen Norsunluurannikolla oli vuosikymmeniä vakaa hallitus ja siitä tuli Länsi-Afrikan rikkain maa, joka kehui joka on neljänneksi suurin talous Saharan eteläpuolella. Monet valtion omistamat yritykset, mukaan luettuina sähkö - ja vesilaitokset, yksityistettiin viimeisten kahden vuosikymmenen aikana. Mutta poliittisten jakautumien ja vallankaappausten Talous heikkeni 1990-luvulla. Se kärsi edelleen vuoden 2002 sisällissodasta ja äskettäisestä väkivallasta vuoden 2010 vaalien jälkeen. Kuitenkin viime vuosina rauhan ja vakauden ansiosta talous on kukoistunut ja öljyn, liikenteen ja pankkitoiminnan kasvu erityisesti hyvien infrastruktuurien ja Abidjanin tärkeimmän sataman ja jalostamon avulla. Norsunluurannikolla on luonnonvarat tulevaa taloudellista menestystä varten. Kaakaonviljelytekniikka. Viron rannikko on maailman suurin kaakaon tuottaja. Adeline vierailee kaakaotilalla ja kokee yksi viljelijöistä Useimmat viljelijät eivät ole rikkaita miehiä, jotka saavat murto-osan suklaateollisuuden voitoista. Joka vuosi kymmeniä tuhansia elefantteja raa'asti kuolee norsunluustaan. Vuosina 2010-2012 on arvioitu olevan yli 100 000 afrikkalaista elefanttia masentunut ja kuolonuhrien määrä kasvaa edelleen Teurastus on kauhistuttavia norsunluun kauppiaita ja aseistettuja salakuljettajia, jotka puolestaan ​​kohdistavat koko elefanttiraudat, ampuvat heitä automaattiaseilla ja hakkeroimalla niiden tuskat akseleilla ja ketjuhajeilla. Näitä tuskoja syötetään laittomaan kansainväliseen norsunluutuun, jota hallitsevat hyvin järjestäytyneet rikollisjärjestöt. Tämä kauppa ruokkii norsunluutustuotteiden kysyntää Aasiassa, Euroopassa, Yhdysvalloissa ja muualla, ja jatkaa pelikassan elefanttien tuhoutumista Norsunluun kansainvälinen oikeusvakuutus vuosina 1999 ja 2008 lisäsi kysyntää entisestään, mutta myös aiheuttanut sekaannusta kuluttajien keskuudessa on norsunluun laillista tai ei, ja se mahdollisti rikollisille laittoman norsunluun markkinoille. pitkä ja verinen historia Born Free auttoi varmistamaan ensimmäisen kansainvälisen norsunluun kieltämisen vuonna 1989 ja siitä lähtien on kampanjoinut väsymättä vastaan ​​yrityksiä aloittaa uudelleen kansainvälinen kauppa sekä lopettaa kaikki koti - ja laillinen kauppa Born Free tutkii myös salametsästystä, paljastaa laittoman norsunluun salakuljetuksen ja yhdessä SSN Elephant - työryhmän kanssa pyrkii lisäämään suojelua norsujen kaupalta e. Born Free - tuen antaminen salamurhasta jatkuu Keniaan, Tansaniassa, Etiopiassa ja Burkina Fasossa. Kenian vaaleanpunaisen polven syntymispaikka vuonna 1989 syntyi Born Free.1989 Born Free ja sen kannattajat auttoivat kannustamaan CITESia kieltämään kansainvälinen kaupallinen norsunluutokauppa Norsunluun hinta kaatui ja markkinoi Euroopassa ja Yhdysvalloissa suljettu Ensimmäinen symbolinen norsunluukku poltti 12 tonnia 19. heinäkuuta 1989 Keniassa.1999 Born Vapaa parhaista ponnisteluista huolimatta CITES hyväksyi Botswanan lähes 50 tonnin norsunluun myyntituloksen, Namibiasta ja Zimbabwesta Japaan Born Free ennusti salametsästyksen jatkumista Vähintään 6 000 elefanttia tapettiin ja tulliviranomaisten takavarikoima 17 000 kiloa norsunluusta Born Free korosti, että tämä oli todennäköisesti vain 10-20 koko teurastuksesta ja kampanjoinut maailmanlaajuisen norsunluun kaupan kieltämiseksi kerran more.2000 CITES ei sopinut enää kaupasta huolimatta neljän eteläisen Afrikan maan paineesta myydä enemmän norsunluusta Japanille Born Free julkaisee Stop the Clock - raportin.2002 Botswana, Namibia, Zimbabwelle ja Etelä-Afrikalle myönnettiin lupa myydä 60 tonnia norsunluukavarastoja Japaniin ja Kiinaan Born Free ja SSN arvioi, että tulli oli takavarikoinut vähintään 90 000 kiloa laittomasta norsunluusta vuosina 1998-2002, eli 13 000 norsujen teurastamia. kallion kärki, pieni näkyvä osa maailmanlaajuisesta norsunluurangasta 2004. Born Vapaa, CITES hyväksyi Namibian ehdotuksen muusta kuin kaupallisesta matkailukaupasta työskentelevien joukkueas kulttuuristen norsunluuveistoksia Born Free julkaisee Tuskin kärkiraportin, jota seurasi kaksi lisäpäivitystä vuosina 2006 ja 2007 2007, hyväksyttiin vuonna 2002 hyväksytyistä varastomyynnistä 60 tonnista yli 105 tonniin. Botswanan, Namibian, Zimbabwen ja Etelä-Afrikan kansainvälisen norsunluun myyntiin myönnettiin yhdeksän vuotta koskeva moratorio. Tämä moratorio tuli voimaan välittömästi Vuoden 2008 kertaluonteisen myynnin jälkeen huutokauppa myynti yli 105 tonnia norsunluusta Botswanasta, Namibiasta, Zimbabwesta ja Etelä-Afrikasta Kiinaan ja Japaniin tapahtui.2 009 Tansania ja Sambia esittivät ehdotuksia porsaanreiän hyödyntämiseksi vuoden 2007 moratorio-sopimuksessa. He pyrkivät vähentämään elefanttikantojensa kaupan rajoituksia, joiden avulla he voisivat myydä yli 110 tonnia norsunluuta 2010. Born Freeilla oli keskeinen rooli onnistuneesti voittaa Sambian ja Tansanian ehdotukset vähentää elefanttipopulaatioidensa suojelua ja myydä norsunluun CITES-konferenssin 15. kokouksessa Lisää täällä Afrikan elefanttien voitto.2011 heinäkuussa Kenia poltti 4 8 ​​tonnia Lusakan takavarikoimaa norsunluuta Sopimus Task Force Singaporessa vuonna 2002 Tämä ei ainoastaan ​​säilyttänyt norsunluusta laittomilta markkinoilta vaan myös varmisti, että tätä norsunluuta ei koskaan voitu antaa mistään mahdollisesta tulevasta laillisesta kaupasta Lisää täällä Elefantit hautausmaa tarjoaa toivoa Living.201: een USA: ssa ja Filippiineillä murskasi norsunluukkujaan Clinton Global Initiative Elephant - kumppanuus vaati sisäisen norsunluun markkinoiden luomista joka on tärkein tavoite auttaa lopettamaan katastrofaalisen väestön väheneminen viime vuosina. Norsunluurannan 2014 perspektiivinen perspektiivi. Useat keskeiset maat, jotka ovat liittyneet norsunluutuun, joko tuhoutuivat kokonaan tai osittain norsunluukavarastoistaan. Yhdistyneen kuningaskunnan hallitus isännöi korkean - Level Meeting on Illegal Wildlife Trade, joka johti useisiin keskeisiin sitoumuksiin, jotka vaikuttavat norsuihin Lisää täällä Global Leaders tarttua Wildlife Crime Ministerial Statement. 2016 Kenia, ensimmäinen maa, joka on julkisesti tuhonnut norsunluun varastoja, poltti yli 100 tonnia norsunluusta huhtikuussa Nairobin kansallispuiston seremonia, Kenian presidentti, CITESin pääsihteeri ja monet muut. Yhdysvallat otti käyttöön tiukkoja rajoituksia norsunluun kauppaan. Kansainvälinen luonnonsuojeluliitto hyväksyi Havaijin maailmanjärjestön kongressissa Päätöslauselma, joka kannustaa kaikkia maita sulkemaan kotimaiset norsunluutomarkkinansa. 17. CITES CoP: n 24. syyskuuta -5.10. huolimatta 183 sopimuspuolta CITESin epäonnistumisesta palauttaa kaikki afrikkalaiset elefanttipopulaatiot yleissopimuksen liitteeseen 1, elefanttien tärkeitä saavutuksia. Maita kannustettiin sulkemaan kotimaiset norsunluutomarkkinat ja hävittämään norsunluukavarastot. Jokainen keskustelu tulevasta norsunluusta päätettiin lopettaa Elävien elefanttien kauppa, vaikka se ei ole kiellettyä, tulevaisuudessa joutuu paljon suurempaan valvontaan - mukaan lukien rekisteröintiprosessi. Botswana, maa, joka tällä hetkellä asuu Afrikan norsujen 1: sta, julisti yksipuolisesti, että se kohtelisi norsujaan ikään kuin ne olisivat Liitteessä 1, ei ole enää kauppaa. Käy Born Free - säätiön verkkosivuilla laittomasta norsunluusta kauppaan ja toimita nyt tai tee lahjoitus täällä. Laji Survival Network SSN on 100 luonnonvaraisten eläinten suojelua harjoittavien järjestöjen koalitio, joka työskentelee CITESissä vähentääkseen kansainvälisen kaupan vaikutuksia villieläimiin ja kasveihin. Born Free auttoi luomaan SSN: n vuonna 1993 ja Born Free - säätiön presidentti Will Travers on tällä hetkellä puheenjohtajana verkoston hallitus ja toimitusjohtaja SSN tutkii ja paljastaa luonnonvaraisten eläinten ja villieläinten laittoman kaupan. Yleissopimus uhanalaisten lajien kansainvälisestä kaupasta CITES CITES on YK: n yleissopimus, jonka tarkoituksena on estää sellaisten uhanalaisten tai uhanalaisten eläinlajien ja kasvien leviämisen estäminen, joita sääntelemättömät kansainväliset kaupat vaikuttavat haitallisesti. 180 osapuolen maat CITES: ään kokoontuvat 3 vuoden välein keskustelemaan kaupasta Ehdotukset CITES asettaa vaaraan lajit kahdessa pääluokassa Lisäys II valvoo ja sääntelee kauppaa Liite I asettaa kaupalliselle kaupalle kiellon Born Free osana SSN: tä, auttaa varmistamaan, että edustajat saavat tarvitsemansa tiedot oikeiden päätösten tekemiseen ja taistelevat korkeimman mahdollisen suojelun tason takaamiseksi Syntyneet vapaa taistelut niitä vastaan, jotka ovat päättäneet hyödyntää, metsästää, tappaa ja kaupata villieläimiä. Tämä sisältää lukemattomia varakkaita ammattiliittojärjestöjä. TED-tapaustutkimuksia. Vaikka afrikkalaisia ​​elefantteja on metsästetty useiden vuosisatojen ajan, elefanttisten karjojen hyödyntäminen massiivisessa mittakaavassa alkoi 1970-luku Järjestäytyneet rynnäkkötaisteluryhmät käyttivät automaattisia aseita, hyötyivät hallituksen korruptiosta ja pesemät tonnit elefanttikärryjä useiden afrikkalaisten maiden kautta Itä - ja länsiosina sijaitseville kohteille Itä-ja Länsi-maissa sijaitsevien kohteiden uhkaaminen Eläinlääkäri on teoreettisesti suojattu kansainvälisestä kaupasta, koska se on listattu luonnonvaraisen eläimistön ja kasviston uhanalaisten lajien kansainvälistä kauppaa koskevan yleissopimuksen I liitteestä I Tämän kiellon noudattaminen, CITES-sopimuspuolten noudattamien sääntöjen noudattaminen, muiden kuin CITES-jäsenten vastaus sekä poliittinen kysymys siitä, miten kaupan toimenpiteet tukevat parhaiten lajien suojelun ympäristötavoitetta, ovat kaikki tämä riita.2 Description. American elefantti maximus ja afrikkalainen loxodonta africana elefantteja on listattu CITES-liite I: llä Mies Aasian elefanttien pienet tuskit ja aasialaiset naaraat ovat ahtaat Muut kanat sijaitsevat pienissä määrissä Nepalissa, Intiassa, Sri Lankassa, Thaimaassa ja Sumatra ja luku 29 000 - 44 000 Aasian lajia löydettiin koko Etelä-Aasiassa, oli vaivalloisesti yli-metsästetty Vaikka norsunluun kauppa on ollut kestävää kasvua 1940-luvulta lähtien, valtava nousu, joka tapahtui 1970-luvulla, johtui automaattisesta aseen saatavuudesta ja laaja-alaisesta hallituksen korruptiosta useissa viejämaissa, jotka tuhosivat elefanttipopulaatiot koko Afrikassa 1960-luvulla raa'an norsunluun hinnat pysyivät välillä 3 ja 10 kiloa kohti Vuonna 1975 hinta nousi 50: een, koska norsunluuta pidettiin arvokkaana suojana inflaation noususta. Vuonna 1987 hinta oli 125 kiloa kohti. Norsunluurannan suhteellisen hintaluokan joustamattomuus lisäsi myös kysyntää. mahdollistivat norsunluun kaiverrusten massatuotannon sekä kasvavan kysynnän Itä-Aasiassa ja johtivat elefanttien lisääntymiseen. Hong Kong oli raakaa norsunluun ensisijainen kuluttaja vuosina 1979-1987 ja on luultavasti edelleen tärkeä Japanissa tällä hetkellä toiseksi suurin kuluttaja markkinaosuus laski jyrkästi kauden aikana, minkä seuraa Taiwan, jonka osuus nousi Hongkongin osalta Taiwanissa tuotteiden luultavasti merkittäviä siirtoja Kiinaan Vuonna 1979 EY alkoi merkittävä kuluttaja, mutta vuoteen 1987 se laski 4 prosenttiin samaan aikaan Yhdysvaltojen markkinaosuus kasvoi 1 prosentista 6 prosenttiin, ks. Taulukko 1. Maan maailma raakavuoren kulutus. Ennen vuoden 1989 CITES-kieltoa laittoman ja oikeudellisen norsunluun viennin määrä oli 770 tonnia tonnia eli 75 000 elefanttia. Elefanttien listaus liitteestä I on tehokkaasti kieltänyt kaikki elefantti-norsunluun kaupan ilman huomattavaa investointia elefanttiin säilyttäminen useissa Afrikan maissa, lajin kasvot sukupuuttoon Ivory Trade Review Group ITRG-huomautukset Investointi on seurausta omistajuuden ja valvonnan erottamisesta. Resurssit vuokrataan muille henkilöille kuin harvesterille. sadonkorjuu ei ole riittävästi varoja resursseista riittävien valvontatoimien tekemiseen. Vuonna 1985 raportit norsunutta salametsätasojen noususta johtivat CITES Konferenssin osapuolet sopivat norsunluun seurantayksikön perustamisesta Sihteeristön koordinoima ITRG oli vastuussa norsunluukkukaupan kiintiöiden perustamisesta ja varmistamisesta viejämaissa Kiintiöjärjestelmän mukaan kukin marsu oli merkittävä ja koodattu ja seurasi sitten kauppaa valvovan kansainvälisen tietokannan, ilmoitti viranomaisille, kun havaittiin eroja, ja keräsi tietoja karjan numeroista ja eläinlääkärin asemasta CITES-kokouksessa vuonna 1989. Norsunluun kiintiöjärjestelmä tuli voimaan tammikuussa , 1986 Välittömästi ennen sen käyttöönottoa oli yleinen armahdus laittomien norsunluukavarastojen osalta. Tämä aiheutti massiivisen hinnan nousun, kun aikaisemmin laitonta varastosta luovutettiin markkinoille. Amnesty-ideaa ei toisteta, kun kielto asetettiin vuonna 1989. ITRG totesi, että CITES-valvontaa oli suhteellisen helppo välttää - vain 35 afrikkalaisesta osapuolesta täytti 16 laittoman norsunluun järjestelmää Esimerkiksi raa'as norsunluu veistettiin täyttämään vähimmäisvaatimukset uudelleenluokittelua varten tehdyksi norsunluuiseksi ennen vientiä keskeisiin tuotantokeskuksiin Itä-Aasiassa. Useimmat Afrikkalaiset maat liittyivät CITESiin 1980-luvulla, mutta tämä ei muuttanut kokonaan muutoksia. Ainoastaan ​​vuonna 1986 noin 75 prosenttia kaikesta raakaa norsunluusta johdettiin laittomista lähteistä - noin 89 000 norsuista. Lisäksi salakuljettajiin kohdistuvat seuraamukset eivät olleet riittävän ankaria antamaan aihetta kauppaa. Esimerkiksi kuorma-auton omistajalle määrättiin vain 3 000 vastaava määrä 2 tonnin laittoman norsunluun kuljettamiseen. ITRG valitsi Burundin ja Etelä-Afrikan niiltä maiksi, jotka ovat eniten mukana laittoman norsunluuran kaupassa Burundissa vuosina 1976-1986, noin 200 000 elefanttia vietiin pois. Kuitenkin vuodesta 1988 lähtien vain yksi elää elefantti säilyi maassa, mutta B Uuden hallitus lupasi sammuttaa laittoman norsunluun kaupan Burundissa ja on ilmeisesti ollut tehokas. Jotkut uskovat, että suuri norsunluu ja sarvikuono Horn-salakuljetusverkostoa koordinoitiin Etelä-Afrikan kautta. Norsunluu pestiin laillisten CITES-kanavien kautta, jotka ennen vuoden 1989 kiellon täytäntöönpanoa olivat vain 22 prosenttia kaupan pitämisestä norsunluusta. ITRG: n loppuraportissa todettiin, että vuosien 1986 ja 1989 välisenä aikana Afrikassa kuoli vain 300 000 elefanttia, joista vain 625 000 elävää elefanttia jäi mantereelle. He suostuivat afrikkalaisen elefantin ja Rhino Specialist - ryhmän AERSG 1987 - raporttiin, että norsunluun kysyntä syrjäytti maarekisteriä koskevan kilpailun. Afrikkalainen elefantti.3 Liittyvät asiat. 1 Domain AFRICA. 2 Bio-geografia Lämpimät TEMP. 3 Ympäristöongelma Laji Vahinkoalue SPLL.4 Luonnos KirjoittajaKaren Sack, 1993.5 Keskustelu ja tila sopia ja täydentää Vuoden 1989 kiellon tilapäinen asema ja uudelleenarviointi CITES-kokouksessa Kiotossa Japanissa vuonna 1992 Useat Etelä-Afrikan maat ehdotti Afrikan norsun alentamista liitteeseen II. Ne kannattivat norsunluun viennin ja myynnin yksinoikeutta koskevan kartellin muodostamista vain yhden ostajan Japanin kanssa. Nämä maat väittävät, että uudet tieteelliset menetelmät voivat jäljittää norsunluun alkuperää sen määrittämiseksi, onko alkuperää oli maasta, joka sallii kaupankäynnin tai sellaisen, jolla ei ole muita afrikkalaisia ​​maita, varsinkin Itä-Afrikan maissa, väittivät, että matkailu olisi kaupankäynnin sijasta tuonut tarvittavat varat säilyttämiseen.6 Foorumi ja soveltamisala. CITES ja MULTIlateral. Nitoraakaupan luonteesta on olemassa mielipide-eroja. CITESin perimmäinen tavoite on lopettaa luonnonvaraisten eläinten kansainvälinen kauppa tai luoda kaikki maailmanlaajuisesti uhanalaiset lajit. Kaupan rajoitukset muodostavat kuitenkin CITES: n perusta, joka suojaa katettuja lajeja poistamalla niiden kaupan kansainvälisillä markkinoilla. Siksi GATT: n ympäristöasioita koskevat päätökset liittyvät CITESiin. GATTin päätös delfiini-tonnikalauksesta esimerkiksi vaikuttaa merkittävästi CITES: iin TUNA-tapaus CITESin keskusta on usko siihen, että villi eläimistö ja kasvisto monissa kauniissa ja monimuotoisissa muodoissaan ovat korvaamaton osa maan luonnollisia järjestelmiä, joita on suojeltava tämän ja sukupolvien osalta tulevat Wienin yleissopimuksen 30 artiklan 3 kohdan mukaan ne valtiot, jotka ovat joko GATT-sopimuksen osapuolia, mutta eivät CITESia tai jotka ovat ratifioineet GATTin CITES-sopimuksen ratifioinnin jälkeen, CITES-sopimuksen täytäntöönpanon keskeisiä toimenpiteitä ei voida enää panna täytäntöön Valtio, joka on molempien osapuoli Lopuksi muut CITES-tapaukset, jotka koskevat lajin lisäyksessä esiintyvien lajien, kuten Southern White Rhino, tässä tapauksessa ks. USCHINA-, RHINO - ja TIGER-tapaukset.7 Päätöksen leveys 115 mainitsee allekirjoittajien. CITES-avainasemassa on 115 allekirjoittajaa. Näihin poikkeuksiin kuuluvat Etelä-Korea, Macao ja Taiwan. Nämä maat ovat merkittäviä luonnonvaraisten eläintuotteiden maahantuojia, joiden poissaolo vakavasti heikentää kielto Useat afrikkalaiset maat liittyivät yleissopimukseen 1980-luvun loppupuolella. 8 Oikeusasema. Kansainvälinen villieläinten ja luonnonvaraisten eläinten kauppaa arvostettiin yli 4 miljardiin vuonna 1989. Luonnonvarojen kestävä kauppaa on johtanut monien lajien sammumiseen tai lähes sammumiseen. Tämä suuntaus CITES tuli voimaan 1.7.1975 Yhdistyneiden Kansakuntien ympäristöohjelman UNEP: n puitteissa. Alun perin allekirjoittivat yleissopimukset, ja viisikymmentäkuusi maata allekirjoittivat yleissopimuksen, ja vuoteen 1992 mennessä yli 115 valtiota oli allekirjoittanut virallisesti CITES: lle. suurin luonnonvaraisten eläinten säilyttämistä koskeva sopimus olemassa CITESin tavoite, järkevä ja kestävä hyödyntäminen maapallon elollisten luonnonvarojen edunsaajamaiden kokouksissa arvioidaan kolmen liitteen kasvilajien ja eläinten luettelointia. Liite I kieltää sukupuuttoon kohdistuvien uhanalaisten lajien kaupallisen kaupan yhteensä 507 taksonia vuonna 1990. Liite II valvoo näiden lajien kauppaa määrätyillä vientikiintiöillä. Kiintiöt eivät ainoastaan ​​säännellä kauppaa vaan auttavat jäljellä olevien elävien lajien seurannassa Liite III sisältää luettelon niistä lajeista, joille kaupankäyntiä säännellään tietyissä maissa. Jokaisen sopimuspuolen on luotava kansallinen hallintoviranomainen ja kansallinen tieteellinen viranomainen CITES-asetusten täytäntöönpanemiseksi Entiset ongelmat ja todentaa lupia ja lisenssejä sekä toimivat yhteistyössä CITES-sihteeristön kanssa yleissopimuksen vaatimusten noudattamisen varmistamiseksi. Viimeksi mainittu antaa neuvoja hallintoviranomaiselle ja arvioi, onko lajien suositeltava luetteloon vai poistamiseen eri liitteistä. , 1989 CITESin kokous Lausannessa Sveitsissä kysymys siitä, onko afrikkalaisen elefantin asettaminen lisäykseen I kiisteltiin paljon. Monet väittivät, että jos elefanttituotteiden kauppaa ei ole kokonaan kielletty, eläimet kohtaavat sukupuuttoon. Kanaa, Gambiaa ja Somaliaa kieltäytyessään kauppasulkusta, väittävät, että Afrikassa kukin 100 000 elefanttia surmattiin vuosi Kenia ja Uganda olivat menettäneet 85 prosenttia syntyperäisestä norsunpopulaatiostaan ​​vuosina 1973 ja 1987 Sudanin, joka oli 30 prosenttia vuotuinen lasku ja Tansanian 16 prosentin lasku vuodessa, koki myös merkittäviä alijäämiä elefanttipopulaatiossaan Etelä-Afrikan Zimbabwen maat , Botswana ja Etelä-Afrikka halusivat säilyttää elefanttituotteiden laillisen kaupan niissä maissa, joissa kukoistavat elefanttipopulaatiot ja jotka hallinnoivat niitä kestävästi. He käyttävät norsunluun myyntitavoitteita hallinnointiin. Tätä lähestymistapaa tukivat useat Hongkongin liike-elämän syndikaatit, ja sarvikuonokäymälä. Sopimuspuolten enemmistö hyväksyi liitteen I luettelon ja Norsunluurannan kieltäminen tuli voimaan 18.1.1990 Zimbabwessa, Etelä-Afrikassa, Botswanassa, Sambia ja Malawi äänestivät kieltoa koskevasta päätöslauselmasta, ja Hongkongin kanssa tärkein norsunluun maahantuoja ilmaisi viralliset varaumat.9 Maantieteelliset sijainnit. Useimmat Afrikan elefantit asuvat Zairessa 112 000, joita seuraa Gabon 78 000, Botswana 68 000, Tansania 61 000 ja Zimbabwe 52 000 Kenian elefantteja on huomattavasti vähentynyt ja nyt numero 16 000 on esitetty taulukossa 2.a Maantieteellinen alue Africa. b Maantieteellinen alue Etelä-Afrikka SAFR. c Maantieteellinen vaikutus Itä-Aasia, erityisesti KIINA Taulukko 2.Elefantit Afrikassa maittain 1989 tuhansia.11 Elinympäristön tyyppi.12 Mittaustyyppi. Kun maailmanlaajuinen norsunluu - kauppa on tosiasiallisesti kielletty tammikuusta 1990 lähtien, laiton kauppa jatkuu Sekä vienti että tuontikiellot ovat olemassa, mutta kaupan estäminen on keskittynyt enemmän tuontivalvonnan käyttöön. Osallistumalla CITES: n Kioton kokoukseen maaliskuussa 1992 Peter Hadfield kirjoitti, että Kioton pöytäkirjan, 27 salakuljetuksen johtoiset elefanttikärjet löytyivät huonekaluista Kobessa alle 80 kilometrin päästä Kontti Etelä-Afrikasta tarjosi runsaasti todisteita siitä, että norsunluun laiton kauppa jatkuu, jotta norsunluukut vaativat Japanissa ja muualla. aika, jolloin elefantti oli listattu lisäyksessä II, joka sallii rajoitetun kaupan, väestö väheni puoleen Tästä kokonaismäärästä lähes 80 prosenttia kaikista laillisesti kaupasta peräisin olevasta norsunluusta tuli nautaeläimistä ja norsunluutunut kauppa romahti liitteen I luettelon jälkeen Kiellon kieltäminen Kiellon käyttöönoton jälkeen salakuljettamien norsujen keskimääräinen vuotuinen määrä on vähentynyt 3500 elefanttia vuodessa Keniassa 1980-luvun alkupuolella noin 50: een vuonna 1993.13 Suora v Epäsuorat vaikutukset. Yhdysvallat oli ensimmäinen maa, ratifioi CITESin vuonna 1975 Uhanalainen lajilaki panostaa CITES: iin Yhdysvaltojen hallitukselle, sisäministeriön kala - ja villieläinten palveluksessa keskeisenä toimijana varmistaa sen toteuttamisen ja sisältää myös hallintoviranomaisen ja tiedelaitoksen toimistot sekä lainvalvonnan jakauman. Edustaja valvoo luvan myöntämistä, CITES-määräysten täytäntöönpanoa ja Yhdysvaltojen vuosikertomusten laatimista CITES-ohjelmasta Sihteeristö, jälkimmäiset tarkistavat hakemusten hyväksymisen ja neuvoo luettelon muutoksista. Kolmas osapuoli on tutkinta-osasto, joka valvoo luonnonvaraisten lähetysten noudattamista CITES-säännösten noudattamiseksi. Yhdysvaltojen lakien CITES-säännösten perustana on Lacy Act, joka ylläpitää alkuperämaata ja siten mahdollistaa rikkomusten syytteeseenpanon 5. kesäkuuta 1989 Presidentti Bush myönsi kaikkien Yhdysvaltojen norsunluun tuonnin lykkäämisen Kongressi hyväksyi afrikkalaisen norsun suojelulain 9. kesäkuuta 1989 ja rajoitti norsunluusta CITES-sopimuspuolilta tai niiltä maista, jotka eivät harjoita laittoman norsunluun kauppaa CITES-kielto myöhemmin vuonna 1994 Bushin hallinto päinvastoin norsunluutukien aikaisempaan tukeensa odotettaessa osapuolten CITES-kokousta Lausannessa Kun konferenssi äänesti kiellon säilyttämiseksi, Yhdysvallat tuki sitä , ja se on edelleen voimassa, samoin kuin afrikkalainen norsunluontodirektiivi.14 Kauppatapahtuman suhde ympäristövaikutuksiin. a Tuotekohtaisesti liittyvä KYLLÄ Elephant. b Tuotannosta välitön yhteys Kyllä Pharmaceuticals. c ei ole yhteydessä tuotteeseen NO. d liittyvät prosessi KYLLÄ Laji tappiomaan.15 Kauppatuotteen tunnistus.16 Taloudelliset tiedot. Kaupasta maat tai yhteisöt, joista norsunluu on peräisin, eivät ole saaneet enemmistöä kaupasta saaduista tuloista, mutta ammattiurheilun järjestöt ja esimerkiksi norsunluu myydään Zairessa, Kongossa, Gabonissa ja Kamerunissa ansaittiin vain 10-20 prosenttia Hongkongissa jälleenmyydystä arvosta. 17 Kaupan rajoitusten vaikutus. Viimeisten 40 vuoden aikana magnum norsunluun kauppa on kasvanut 400 prosenttia 204 tonnia vuonna 1950 412 tonnia vuonna 1960 564 tonnia vuonna 1970 ja 966 tonnia vuonna 1980 Kauppa kasvoi kysynnän vuoksi Aasian maista, joissa tulorakenteiden kasvu on lisääntynyt Norsunluutokauppa , Aasian raaka-norsun kaupan arvioitu markkina-arvo nousi noin 55 miljoonaan vuodessa. Norsunluun hinta nousi vuosina 1979-82 maailmanlaajuisesta taantumasta huolimatta, ja kokonaisliikevaihto kasvoi myös taulukossa 3. Kokonaismaailma Raaka-norsun ja maailmanhintojen kauppa.18 Teollisuussektori.19 Viejät ja maahantuojat. Etelä-Afrikka SAFR ja Itä-Aasia E ASIA. Ennen presidentin Bushin vuonna 1989 kieltämistä Yhdysvallat oli yksi maailman suurimmista työstetystä norsunluusta, 11 8 miljoonaa vuosittain, Japani takana 38 prosenttia ja Euroopan yhteisö 18 prosenttia Yhdysvalloissa 12 prosenttia kaikista norsunluusta kauppaa 16 prosenttia tehdystä norsunluusta kansainvälisesti Vaikka Lacey-laki ja uhanalainen laki Yhdysvalloissa tuodut laittomat norsunluutuotteet Yhdysvaltoihin vuonna 1984 epäselvästä laillisesta ja laittomasta luonnonvaraisesta kaupasta ovat tuoneet noin 7,5 tonnia raakaa norsunluutaa, josta kolme neljäsosaa ilmoitettiin Zairesta, kun kaikki kaupallinen norsunluu Kiellon soveltaminen kiellettiin. Kieltopäätöksen jälkeen norsunluutomarkkinat ovat romahtaneet, vaikka jotkut kaupankäynnit jatkuvat varastoista. Maaliskuussa 1993 norsunluun musta hinta oli vain 5 kiloa kohden. Katso taulukko 26-4 Norsunluusta ja tiikeri tuotteet edelleen kaataa Kiinaan ja Taiwaniin Yhdysvallat on uhannut ja määrännyt näille maille joitain sanktioita kostotoiminnassa ks. USCHINA, RHINO ja TIGER tapaukset. Norsunluun vienti Afrikasta, 1979-1987 Tulli-tuontitilasto US miljoonaa. Maa 1979 1980 1981 1982 1983 1984 1985 1986 1987 Burundi 2 76 2 93 23 07 61 2 38 09 02 2 86 CAR 5 03 6 11 4 2 5 16 10 8 7 71 5 53 3 8 27 Kongo 3 72 7 1 13 5 5 74 2 91 4 83 5 68 66 9 2 Kenia 3 62 4 1 1 95 2 19 2 38 39 33 18 46 SAfrica 2 27 1 97 1 92 3 38 1 96 2 68 2 21 2 53 2 92 Sudan 2 25 3 06 6 09 8 36 10 2 5 4 3 37 3 44 1 29 Tanzan 2 34 2 62 59 6 34 1 66 6 7 18 5 1 97 Uganda 1 7 1 17 57 9 79 7 06 1 39 1 12 21 Zaire 13 2 6 06 1 92 3 5 6 62 3 52 82 89 NA Lähde ITRG.20 Ympäristöongelma Tyyppi. Tappion maa, SPLL. Elefantin alue on vähentynyt 20 prosenttia viimeisen vuosikymmenen aikana ihmisen laajenemisen takia. Ruandassa, esimerkiksi Yhdysvaltojen Marylandin osavaltiossa kooltaan kooltaan 100 eläimen norsuopetusta on odotetaan vähenevän seuraavien 20 vuoden aikana, 7,5 miljoonan ihmisväestön arvioidaan olevan yli kaksinkertainen Ei ole selvää, onko viimeisintä sisällissota johtaa enemmän salametsäksi, kun maan viranomaiset hajoavat. Länsi-Afrikka vaikuttaa paitsi elefanttiin, mutta koko ekosysteemiin. Elefanteilla on keskeinen rooli useiden afrikkalaisten ekosysteemien perustamisessa ja kehittämisessä. että pienet kasvit pääsevät auringonvaloon Keski - ja Länsi-Afrikan tiheissä sademetsissä. Kompressoimalla elefanttipopulaatioita pienillä maaperäalueilla, kuten luonnonsuojelualueilla, voi olla yhtä vahingollinen kuin poistamalla ne perinteisiltä elinympäristöiltä Afrikan norsun tuhoaminen vähentää biologinen monimuotoisuus ja lisääntymisnopeudet suuressa osassa Afrikkaa. Tällä on valtavia vaikutuksia taloudellisesti, esteettisesti ja symbolisesti sekä ekologisesti.21 Lajien nimi, tyyppi ja moninaisuus. Nimi Afrikkalainen norsu loxodonta africana. Monimuotoisuus 69 nisäkäs / 10000 km sq Zaire Vuosina 1979-1989 afrikkalainen elefanttipopulaatio laski 50 prosenttia Vuonna 1979 Afrikassa laskettiin noin 1 3 miljoonaa elävää elefanttia Vuonna 1988 arviolta 750 000 afrikkalaista elefanttia pysyi hengissä Vuonna 1992 tämä luku oli 600 000 ja se on arvioi, että vuoteen 2025 mennessä afrikkalainen elefantti voitaisiin kuolla Keski-Afrikan sademetsät sisältävät 45 prosenttia remai n elefantteja, 31 prosenttia Etelä-Afrikassa, 21 prosenttia Itä-Afrikassa ja vain 3 prosenttia Länsi-Afrikassa. Eläimet lisääntyvät melko hitaasti Vaikka potentiaalinen elinikä on noin 60 vuotta, nykyään alle 20 prosenttia lajista elää 30-vuotiaaksi Kun 22 kuukauden raskausaika ja suuri herkkyys elinympäristöihin ja ilmastonmuutoksiin, väestö kasvaa enintään 7 prosenttia vuodessa. Salametsästys voi vähentää tämän vähimmäistasoa 2 prosentilla vuosittain. Poaching ei vaikuta vain väestön tiheyteen, vaan se on vaikuttanut karjan sosiaaliseen rakenteeseen väestötieteellisessä ja geneettisessä koostumuksessaan. Elefantit ovat matriarkaalisia, miehet muodostavat pieniä ryhmiä tai vaeltavat yksinäisiksi, kunnes naaraat tulevat estroksiin. Tämä tapahtuu vain hyvin tarkkaan aikaan vuosi Kun urospuolisten väestön väheneminen lisääntyy usein, lisääntymisnopeudet hidastavat edelleen Nainen elefanttien hedelmällisyyttä esiintyy 25-45-vuotiaiden välillä yli 30-vuotiaita muurahaisia ​​haetaan naispuolilta lajien pitämiseksi yllä. Molempien ryhmien kuolema on vaikuttanut vakavasti lajin jatkuvaan olemassaoloon. Viime kädessä norsunluun vetoisuus kansainvälisillä markkinoilla pysyi suhteellisen vakaana vuosina 1979-1989, koirien koot vähenivät merkittävästi Vuonna 1979 kaupan pidettyjen tuskien keskimääräinen paino oli 9 8 kiloa, mutta vuoteen 1987 keskimääräinen koukku painoi vain 4 7 kiloa. Ne elefantit, joilla on suurempia tuskoja - karjojen vanhimmat - on tullut hyvin rare and that poachers are killing younger animals as well as females, with smaller tusks Decreasing tusk size also means that more elephants need to be killed to obtain the same volume of ivory as before Two other problems arise First, the species genetic resources are being reduced and weakened Second, elephant behavior could be compromised as herd composition is fundamentally altered.22 Resource Impact and Effect. High and Product. Zimbabwe s CAMPFIRE project p rovides financial incentives to the local community to protect the elephant by illustrating its ability to bring in much needed hard cash through tourist or trophy-hunter dollars In South Africa s Kruger National Park, profits from elephant products fund conservation Many argue that the conservation methods of the past were imposed on African communities by their colonial rulers, and took no notice of the negative impact of these measures on local communities Ironically, local communities were given greater incentives to poach the animals than to protect them.23 Urgency and Lifetime. HIGH and 60 years.24 Substitutes. Scientists for ivory contain similar chemical properties Like product substitutes are also being pursued, such as the horn of water buffalo. The demand for ivory is largely for use in Chinese medicine that may have very little actual medical value and for crafts made of ivory In some instances the ground ivory is used as an aphrodisiac In these cases, it is clear that culture has a strong role in trade, and the ivory itself possesses a certain commodified, transaction value The ITRG notes the example of Korea and Taiwan, where demand for ivory carvings increased by 1,000 percent between 1979 and 1989.26 Trans-Boundary Issues. The migratory patterns of the elephants take them through several country borders.28 Relevant Literature. Alder, Joseph Should Heads Keep Rolling in Africa Science 255 6 March, 1206-1207 and 255 January 4, 1992 407.Barbier, Edward, B Managing Trade and Environment The Demand for Raw Ivory in Japan and Hong Kong N p n d. Barbier, E and Timothy Swanson Ivory the Case Against the Ban New Scientist November 17, 1990 52-54.Beacham, K Gwen International Trade and the Environment Implications of the General Agreement on Tariffs and Trade for the Future of Environmental Protection Efforts Colorado Journal of International Environmental Law and Policy 3 2 Summer 1992 655-682.Begley, Sharon Killed by Kindness Newsweek April 12, 1993 50-56 Bonner, R Crying Wolf over Elephants The New York Times Magazine February 7, 1993 17-53.Caughley, Graeme Dublin, H and Parker, Ian Projected Decline of the African Elephant Biological Conservation 54 1990 57-164.Cherfas, Jeremy Decision Time on African Ivory Trade Science, 246 October 6, 1989 26-27.Fitzgerald, Sarah International Wildlife Trade Whose Business is it Washington, DC World Wildlife Fund,1989.Forse, Bill Elephant Decline Blamed on Ivory Poachers New Scientist 18 June 18, 1987.Hadfield, Peter African Nations Defeated over Elephant Trade New Scientist March 14, 1992 11.Harland, David The Ivory Chase Moves On New Scientist January 7, 1988 The Ivory Trade and the Future of the African Elephant Interim Report Gaborone, Botswana, 1989.Joyce, Christopher Dying to Get on the List New Scientist 30 September 30, 1989 42-45.Lallas, Peter L Esty, D S and van Hoogstraten, D J Environmental Protection and International Trade Toward Mutually Supportive Rules and Policies The Harvard Environmen tal Law Review 16 2 271.Lewin, Roger Global Ban Sought on Ivory Trade Science 244 9 June 9, 1989 Roger Ivory Signatures. Go to All Cases. Go to TED Categories.

No comments:

Post a Comment